torsdag 10 januari 2013

Träning och tidning.

Var ute på promenad förut och det var riktigt skönt. I början var det lite kallt om halsen, men när jag fått upp tempot och blivit lite varmt var det helt underbart. Älskar mina nya inköp och varje gång jag tittade ner på skorna blev jag extremt peppad. Hade kunnat gå mycket längre än dom 2.4 km jag gick och eftersom det bara tog 24 minuter så kändes det alldeles för kort. Dock har jag och fästmannen kommit fram till att går jag den sträckan två gången om dagen, en på morgonen och en på kvällen blir det lagom för honom att ha dottern, och jag får ändå ihop nästan en timme motion varje dag.

Däremot märkte jag att den rundan jag ritat ut på kartan på Funbeat inte stämde, jag hade missat att det var en tunnel där jag skulle gå, så jag skulle egentligen ha korsat vägen och sedan gått en liten bit på andra sida sedan under tunneln för att komma på rätt väg. Istället fick jag gena över en gräsmatta och ner för en liten sluttning för att komma rätt, så när jag ändrade rundan så blir den 2.5 km i stället, inte så mycket mer än i alla fall rätt och det blir några få minuter extra promenad. Vägen jag gick var på några ställen jag inte varit och gått, men riktigt mysig var den och vill jag förlänga den sedan finns det många möjligheter att göra det, vilket känns kanon!

Idag fick jag hem andra tidningen från Runners Wold som jag har fått gratis för att testa på tidningen. Förra tidningen vart jag helt frälst av, läste allt i tidningen (utom reklamen såklart) och tyckte allt var intressant. Bästa tidningen jag läst helt enkelt, så nu är det upp till bevis om detta nummer är lika bra. För i så fall kommer jag nog börja att köpa den i affären varje månad. För det jag upplevt av den hittills är ren glädje och njutning!

Sedan ska jag pröva en prenumeration på tidningen iForm och se vad jag tycker om den, eftersom den har lite blandade saker i vet jag inte om det något för mig, men jag ska testa i alla fall. Dessutom väljer jag en jätte nödvändig premie som är ett underställ från Craft, som jag kommer ha nytta av till nästa vinter när det blir kallt igen. Så det är ju inget dumt även om jag inte tycker tidningen är bra. Så nu ska jag dricka mitt tea med lite tända ljus och njuta av tidningen innan jag fortsätter att plocka lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar