fredag 9 oktober 2015

ADD och mamma.

En sak jag precis kom att tänka på när det gäller min ADD och det faktum att det speglas av på min roll som mamma är när man kommer på projekt som man ska göra i dotterns rum och som drar ut på tiden för att jag glömmer/inte fixar grejer som behövs och dotterns vänner frågar varför det tar så lång tid. Det är ju svårt för dom att förklara att min hjärna fungerar annorlunda och att jag har massor med idéer men inte alltid kommer speciellt långt med dom.

I mitten/slutet av sommaren fick dottern hit min och min systers våningssäng som jag hade i samma ålder som dottern och som även går dela upp till två enkelsängar. Jag lovade att jag skulle fixa sådan gardintråd och hänga upp runt, sedan fixa fina gardiner/skynken så att det blev som en koja på underdelen där hon sover. Jag har ännu inte fixat grejerna till det, alltså kan ni förstå att det inte ens är påbörjat. Hennes kompisar fick såklart veta det direkt och frågade många gånger efter varför jag inte börjat med kojan, när jag skulle fixa kojan och så vidare. Jag sa att grejerna inte kommit hem, att mina föräldrar inte varit här med dom och så vidare.

I detta fall känner man sig rätt dålig som mamma, även att jag vet att det påverkas av min ADD även att allt det kreativa kommer från den också så blir det även drabbat av att jag vill för mycket. Att dessutom ha den där kreativiteten hela tiden, att man vill göra saker och sedan ha baksidan av ADD med att glömma saker och sedan även ha fått min Borderline diagnos gör det inte lättare.

Men jag ska ta tag i det, för jag har lovat min dotter en koja och jag ser faktiskt fram emot att fixa den, sy gardiner/skynken och sedan fortsätta fixa med mysig belysning och annat inuti. Det är bara dags för mig att ta tag i det och köra tills det är klart. Övervinna min baksida av ADDn helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar