lördag 5 januari 2013

Tips från er som springer, tack!

Vill ha lite tips ifrån er som springer och kanske kikar in på min blogg.. Jag har kollat lite på träningskläder som jag planerar att köpa in tills våren kommer och det blir bättre förhållanden att springa i. Har inte den bästa ekonomin och eftersom vi sparar till bröllopet har jag inte så mycket jag kan slänga ut. Kollade på sport by ellos, men eftersom jag inte kan ett skvatt om kläder att springa i kollar jag bara på utseende. Det jag har spanat in är Ann Tee kortärmad tröja, Alice Tights och Daisy Jkt Löparjacka.. Vad tycker ni som springer om dessa? Vad finns det annars bland ellos egna som kan vara smart att investera i när det kommer till löparkläder? Behöver verkligen era tips och råd!

2 kommentarer:

  1. Det viktigaste är egentligen ett par bra skor! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, på våren och sommaren behöver du inget mer än en vanlig t-shirt och shorts/mjuksibyxor/vindbyxor. En långärmad collegetröja, flece eller liknande om det är lite kyligt.

    Bomull samlar på sig vatten så om det är kallt ute är det lätt att bli nedkyld. Men är det ok väder stör det inte (mig iallafall) att tröjan är lite blöt.

    Skaffa ett par skor och en stadig sportBH så är du mao hemma. När du får bättre ekonomi och kommit igång kan du belöna dig med ett löparplagg i taget. Vad sägs om kanske var 10:e mil du avverkar så köper du något till din träningsgarderob? Och om du springer vårruset (eller vad det nu kan vara för lopp) under tiden XX så får du unna dig något.

    Lycka till!

    SvaraRadera