tisdag 1 januari 2013

Nu börjar det!

Då har jag fått bestämma att av mina kära morföräldrar får jag pengar när jag fyller år, så jag kan köpa vad jag vill för detta och dom slipper springa runt och leta efter något speciellt som jag vill ha. Så jag vet vad jag ska spendera dessa pengar på, det som blir över sparas till mitt och fästmannens bröllop som kommer blir av till sommaren.

Jag tänker absolut inte säga vad jag tänker köpa för pengarna, utan när allt har beställts och landat hemma hos mig kommer jag ta ett kort och lägga ut här, lite spänning måste det ju vara. Men jag kan säga att jag känner mig mega stolt över att jag ska lägga pengarna på detta och att jag verkligen tar det stora steget.

Sedan får jag pengar av mina kära föräldrar också, den största delen av dessa går till veckotavlan jag snackat om tidigare, resten går lite till det jag ska beställa eller så läggs det också undan till bröllop. Det märks vilket det blir, men jag kommer i alla fall att spendera dessa födelsedagspengar med eftertanke och för saker jag kommer ha nytta av länge.

Så på Lördag går man från att vara 20 till att säga att man är 21, känns lustigt eftersom att jag fortfarande känner mig som den där 16åringen. Visst är jag väldigt vuxen, mogen och så vidare. Men jag kan inte tänka på mig själv som 21, det känns så stort, det känns som det gått för fort hit. Men hur heller hur, snart är man 21åring och jag är rätt nöjd med det ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar