tisdag 15 januari 2013

Vinter.. igen!

Var uppe och gjorde ersättning till trollungen runt 3 tiden i natt, tittade ut och det låg massor med snö på marken och snöade. När vi vaknade vi halv åtta när jag gjorde välling så snöade det fortfarande. Varje gång jag har tittat ut så har det fortfarande snöat och vaktmästaren har plogat 4 gånger redan.

Vart tog vårkänslan vägen och barmarken? Jag skulle ju äntligen få börja springa snart, bara isen hade försvunnit. Nu är allting täckt med snö igen och jag får vänta ännu längre.

Fast visst tycker jag hellre att det ska vara snö länge och när den väl försvinner kommer våren snabbt. Istället för att det ska vara grått och trist ute länge innan våren kommer. Så jag klagar inte allt för mycket, för det är faktiskt mysigt med snö. Men kroppen och allt var verkligen inställd på att våren började närma sig lite smått, även att vi bara var i Januari. Men nu tycker jag vintern kan vara fram till början av Mars (eftersom den ändå kommit igen), sedan kan den sakta börja försvinna och våren kan anlända. Så att jag äntligen kan få börja springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar