onsdag 23 januari 2013

Ännu en onsdag

Tredje dagen man är ensam med dottern. Börjar vänja mig, men samtidigt så är det rätt ensamt. Trollungen sover och jag har min lilla stund för mig själv så jag läser bloggar, kollar mail och sådant som är svårt att göra när hon är vaken.

Idag är det städdag och jag har knapp något kvar att göra, känns lustigt men samtidigt skönt. Har några ärenden på stan jag ska hinna med också och en lång promenad med hund och vagn. Idag är det en hel del kallare ute så vi får dock se hur det går med det, är det för kallt får jag ta några saker när fästmannen kommer hem så dottern slipper vara ute i det kalla vädret. När han gick var det -18 (skulle tydligen kännas som -20) och till och med fästmannen reagerade när han klev ut genom dörren, händer sällan.

Jag har i alla fall märkt att min kropp har blivit annorlunda sedan dottern föddes med att kunna gå upp tidigt. Har aldrig varit en morgonmänniska, utan en nattuggla. Men när hon låg i magen började jag att vakna vid 7-tiden av mig själv, var ungefär från 3:de månaden och framåt. Och nu har det varit så att vid sovit till 10 som längst och det kanske har hänt 2-3 gånger på snart 7 månader. Oftast har det varit att vakna vid 8-tiden för att hon vill ha mat, ibland så långt som till 9. Fast nu efter tre dagar har min kropp redan vant sig vid att gå upp, förr klarade jag det två dagar sedan var jag död.

Dessutom har dottern börjat somna tidigare eftersom hon vaknar tidigare och det är så skönt. Jag somnar hellre tidigt och vaknar tidigt, än så som vi hade det innan. Hon brukade somna runt 23-tiden. Så jag känner att jag får ut mer av dagen och att ha gått en lång promenad så man är hemma till tio tiden är faktiskt väldigt duktigt av mig och jag kände hur mycket piggare jag blev, hade absolut inte sagt nej till att börja varje dag på det sättet. Kanske något att tänka på när jag kommit in i löpningen, att börja morgonen med det, eller i alla fall en skönt morgonpromenad.

Nu ska jag göra frukost, titta vidare på Bones och njuta lite av att kunna sitta helt still och bara vara och vakna till ännu mer innan jag börjar med allt det nödvändiga. Ha en bra onsdag på er alla så kanske jag skriver lite mer senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar