lördag 12 januari 2013

I love books!

Nu ska jag läsa om löpning! Jag har verkligen märkt att när jag läser om löpning på bloggar, i tidningar eller på annat sätt så klappar mitt hjärta lite fortare. Det känns så rätt och så mig. När jag var yngre höll jag på med simning, men tröttnade och eftersom jag fick min mens så kändes det som jag skulle missa mycket. Jag fick upp intresse för boxning, men eftersom det var mycket folk där och folk jag kände som mobbade mig rann det ut i sanden. Löpning kan jag göra själv, vart jag än är och vart jag känner för det. Vill jag undvika personer jag ogillar kan jag göra det och det känns så skönt.'

Allt är i min takt och jag väljer allt själv. Det är vad som gör att jag har fastnat så mycket. Så därför kände jag att eftersom jag älskar att läsa och saker som verkligen intresserar mig eller berör mig inte är ett undantag var jag tvungen att beställa två böcker om just löpning. Så jag beställde Born to run: jakten på löpningens själ och Löpning. Hittade ett par till böcker som mitt intresse föll över, men vi börjar med dessa två eftersom dom kändes ändå mest inbjudande av någon anledning. Så nu längtar jag till min mobil piper och jag få ett mess om att jag kan hämta ut dom och snart börja läsa.

Fast just nu läser jag en underbar bok jag lånat av min mamma, den heter Jag gifte mig en bigamist. Jag har läst lite mer än halva och den är kanon, man fattar inte att något sådant kan hända. Jag rekommenderar den starkt om ni gillar att läsa självbiografier. Har haft den hos mig länge men inte läst den, vissa böcker fastnar jag för när jag läser baksidan, men det krävs rätt tillfälle innan jag läser boken. Vissa böcker har jag börjat läsa 5-6 gånger utan att komma speciellt långt eftersom att passionen för just den boken inte finns där just då, men när väl rätt tillfälle kommer så fastnar jag och slukar boken väldigt fort och är alltid lika besviken när boken tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar