söndag 27 oktober 2013

Matlagningens höst.

För ett tag sedan köpte jag hem några äpplen av varje svensk sort för att  hitta dom som jag verkligen gillade. Problemet var att jag blandade ihop dom när jag väl kom hem så det var lite tråkigt. Eftersom en av sorterna var extremt sur att äta, men gudomligt ljuvlig att göra äppelpaj på. Så jag hade velat veta vilken sort det var så jag kan fortsätta göra paj på just dom äpplena.

Sist mina föräldrar var här fick jag dessutom en halv netto kasse full med äpplen ifrån min mormors trädgård. Jag älskar att få äpplen därifrån eftersom det känns bättre att göra saker på äpplen jag vet vart dom kommer ifrån. Dock visste jag inte vad jag skulle göra med alla dessa fören för någon timme sedan. Då rensade jag bland recept jag samlat på mig under åren och hittade ett på äppelmos som är jätte lätt att laga och dessutom är utmärkt att frysa in. På så vis kan jag göra massor av mos, men bara ha en burk framme åt gången.

Så denna hösten är verkligen kökets höst för min del, hittar alltid nya grejer att syssla med och nya recept att testa och jag älskar det. Dessutom uppskattar min älskade familj allt jag svänger ihop också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar