söndag 27 oktober 2013

Vacker grå dag.

Måste bara säga att sedan Zoe föddes så har jag verkligen inte sett på saker och ting på samma sätt. En så grå och vanligtvis trist dag som det är idag skulle jag ha hatat och inte velat göra något alls. Haft huvudvärk så det skrek om det och bara velat att dagen ska gå över. Nästan mått illa eftersom att det är så tråkigt och långsamt.

Fast med en fin och busig dotter i huset så kan en riktigt grå dag inte ens bli hemsk längre. Utan varje dag är vacker när jag tillbringar den med henne. Hon gör hela mitt liv så mycket bättre och jag känner faktiskt idag att det är inte alls hemsk och trist. Det är bara mysigt och en dag då jag kan gosa lite extra med henne och visa henne hur mycket jag älskar henne.

Trots att jag tycker det är rätt tråkigt att titta ut genom fönstret så känner jag ändå att jag har ljus inomhus jag tända, jag kan underhålla med mig saker som får mig att må bra och jag kan pussa på min dotter tills hon skrattar så att min själ smälter. Ingenting kan göras tråkigt när man har ett barn som alltid gör en lycklig och får en att må bra.

Så nu för tiden klagar jag inte alls på dessa gråa dagar, utan nu omfamnar jag dom med glädje eftersom det är mys-dagar enligt mig. Dagar då jag kan stanna inne med en trevlig film, massor av varmt tea och ett par ljus brinnande. Och ha min vackra underbara älskade dotter i min famn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar