lördag 12 oktober 2013

Jobb + ångest..

Klockan två idag kommer jag befinna mig på Stroke avdelningen för andra passet på min praktik. Det jobbigaste är att det är en dålig dag. Ångest, tankar, avundsjuka, längtan och massor med annat. Dessutom har jag inte ätit någon av mina mediciner sedan i Onsdags eftersom jag inte fått recepten förnyade ännu. Så det gör allt mycket sämre. Dock ska jag ta mig i kragen och klara av denna praktik även att det är jobbigt innan och efter, under tiden jag är där susar bara tiden fram.

Jobbar ikväll, i morgon kväll och under dagen på måndag. Sedan på Tisdag är jag i alla fall ledig och då ska jag roa mig med att leta fram jackor eftersom dragkedjan på min fina höstjacka gick sönder och det börjar bli kallare.

Alltså det är så svårt att beskriva dessa jobbiga dagar, men alla min tankar far runt och det värsta är jag dessa dagar är avundsjuk på allt och alla. Många jag känner runt omkring mig ska ha barn, en del sitt andra och några är uppe på femte barnet. Det får mig att längta så otroligt efter ett litet eget knyte till, men jag ska studera färdigt och kanske jobba lite innan dess. Men dagar som dessa är jag så ledsen och avundsjuk att det gör ont, vill också ha en liten bebis som växer i magen och som sedan kommer ut liten och gosig till oss. Fast det är bara bita ihop och glädjas med dom, kanske en vacker dag får jag chansen att bli mamma igen och få uppleva ett litet underverk växa i magen ytterligare än gång till. Tiden får utvisa det och jag är i alla fall lycklig lottad som har världens finaste dotter som förgyller mina dagar.

Sedan ångesten som finns dessa dagar är olidlig, jag får svårt att andas till och från och det kryper i hela kroppen. Jag vill bara ut och gå runt runt runt. Så länge jag orkar och till allt känns bra igen. Det gjorde jag ofta förr istället för att ta medicin, fast det är inte lika lätt när man har barn och man. Det går inte bara sticka iväg och gå omkring planlöst i flera timmar, även att jag vet att jag mådde bra av att göra det sådana här dagar. Mina älskade långa promenader är otroligt saknade ibland.

Nu ska jag läsa lite bloggar, sedan städa klart och så är det dags för jobbet. Hoppas denna kvällen går lika fort som sist så jag ska snart är hemma bland mina underbara igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar