lördag 19 oktober 2013

Mitt onda knä får vänta..

Igår förmiddag haltade jag så vackert iväg till läkaren för att få mitt onda knä kollat. Läkaren plågade mig ett litet tag för att kunna ta reda på vad det kan vara, jag låg ner och tårarna rann längs med kinderna. I alla fall så blev det inte så mycket jag kunde få hjälp med just nu, även att allt han förklarade för mig var mycket bättre än inget alls. Dessutom fick jag värktabletter så att det kanske kan lindra smärtan lite och en linda som jag ska ha runt knät.

Hur som helst så var hans bedömning att tills dom får tillbaka svaren ifrån röntgen angående misstanke om RA så kan dom inte göra något. För har jag RA så är det stor chans att det är därför mina knän krånglar och då kommer jag få hjälp med det när jag får remiss till en reumatolog i Jönköping. Så nu vet jag i alla fall vad som händer om det visar sig att jag har RA, vilket det verkade som dom faktiskt börjar tro att jag lider av.

Är det inte så att jag har RA, så kommer jag att få en remiss till ortopeden som ska kolla om jag har någon skada på minisken. För det är så att dom är tvungna att gå in i mitt knä och kolla. Anledningen till att dom inte kan kolla det innan dom vet om jag lider av RA eller inte är för att skulle det visa sig att jag lider av det och dom har varit inne i mitt knä är det stor risk att jag får inflammation och i framtiden även kommer att ha ännu mer besvär och lida ännu mer av mina knän.

Så nu är det bara vänta till någon gång i nästa vecka för att få svar och ärligt talat håller jag tummarna för att det ska visa sig att jag har RA, eftersom jag äntligen kan få hjälp då. Är livrädd att det inte kommer visa något alls eftersom att jag lider så mycket jag gör och vill ha svar på vad det är för fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar