tisdag 15 oktober 2013

Inspiration i köket.

Eftersom min lust till att laga mat har fått sig en ordenligt spark i baken och kommit igång nu denna höst så är det ju såklart att jag börjar leta lite nya och fräscha matbloggar som man kan finna inspiration och recept i. För ibland (läs: rätt ofta) snor jag recept från andra personer som bloggar ut sin underbara mat och lagar för att upptäcka nytt. Är det något jag inte gillar med receptet så gör som säkert många andra också gör, jag ändrar om så att det ska få mina smaklökar att smälta. Såklart är alla matbloggar jag läser vegetariska eller veganska eftersom att det är den kosten jag äter, fast att jag är en liten fuskare som många skulle säga och äter fisk och skaldjur.

Dock kan jag säga att det har blivit lite mindre med det den sista tiden och mer av det enbart vegetariska, äter mest fisk när jag är borta och det är lättare för andra att bjuda mig på det. Fast ibland lagar jag till det även hemma.

Så nu har jag haft turen att hitta två eller tre nya bloggar som lagar enbart vegomat. Har aldrig sett dessa bloggar innan och jag får samma kick som varje gång jag hittar en ny matblogg som verkligen får mig att vilja springa ut i köket och laga 7 stora rätter på en och samma gång. Fast såklart går inte detta utan jag smyger igenom bloggen, snor lite recept som läggs på min lilla dator och som jag senare kommer att skriva ut för att testa att laga. Ibland orkar jag inte vänta med ett recept så jag tar med hela datorn ut (laptop) i köket för att svänga ihop en rätt jag totalt fallit för.

Ännu har jag bara hittat ett recept på en sötsak som jag vill testa, men saknar en viktigt ingrediensen så jag kan inte laga det nu. Annars hade jag redan varit ute i köket. Fast nu ska jag kika vidare lite till och dregla ner hela mina dator eftersom det finns så mycket gott att vilja laga och äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar