tisdag 8 oktober 2013

Första dagen = sjuk..

Igår förberedde jag inför dagens och första riktigt arbetsdagen på praktiken. Jag hade ställt klockan för att gå upp äckligt tidigt, men det kändes helt okej. Jag gick och la mig skapligt för att vara utvilad. När klockan ringde i morse var jag lite sugen på att helst ligga kvar, men jag tog mig upp och skulle förbereda tea och kaffe. Sedan plocka in disk eftersom jag glömde det igår. Då slog det mig..

Världens jäkla illamående, en mage som bubblade tusan och jag började gråta. Jag hade sett fram emot att börja praktiken även att det var alldeles för tidigt enligt mig. Sedan kom det feber och jag kände att det går inte jag får stanna hemma. Under förmiddagen steg febern mer, så när mannen kom tillbaka hem efter att ha lämnat dottern på dagis kröp vi båda ner i sängen.

Vi den tiden var klockan närmre tio och båda två hade feber och frös som små grodor på vintern. Så nu är jag vaken igen och håller på att fixa mig en kopp varm tea för att värma min frusna kropp. Som det ser ut nu blir jag nog hemma i morgon med eftersom där jag har praktik är det många äldre så jag ska vara helt frisk innan jag kommer tillbaka.

Så världen sämsta början på en praktik och jag är jävligt ledsen och sur samtidigt som jag skäms över att det börjat så dåligt. Men det är bara ta sig i nacken när jag väl mår bra igen och köra järnet och visa att jag kan och vill. För det är faktiskt så att jag tycker detta är väldigt intressant, roligt och lärande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar