måndag 7 oktober 2013

Praktik

Då har man kommit hem från första dagen på min praktik. Det var väldigt mycket att komma in i och det lär ju ta ett tag, men det känns riktigt trevligt. Dock blev det lite snurrigt i huvudet när jag kom ut och skulle hem eftersom man varit som en bubbla inne på avdelningen.

Fick bestämma lite över mitt schema själv och eftersom jag absolut inte är någon morgon människa var mitt självklara val att jobba mycket kväll. Dessutom ska jag jobba minst en helg så det blir nu till helgen och då blir det två dagar med kväll. Dock känns det rätt okej även att dottern kommer sova när jag kommer hem, men det är sådant livet är. Jag har valt det eftersom jag slipper tidiga mornar då jag skulle ha börjat kvart i sju.

Nu har jag i alla fall startat mina fyra veckor och antagligen kommer det bara flyga förbi och jag kommer lära mig massor. Men nu snurrar bara mitt huvud så jag slappnar av med en koppa tea och lite läsande av bloggar. Sedan ska jag ta itu med att vika tvätt som den lilla husmor jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar