söndag 10 november 2013

Nya livet..

Det är ett tag sedan jag skrev på bloggen och sedan dess har det hänt massor. Allt kanske inte är positivt men det är sådant som jag får räkna med eftersom jag har gjort ett misstag. Vi behöver inte ta upp det eftersom det nu är bakom oss och vi försöker se framåt istället.

Jag kan i alla fall gå tillbaka en vecka, längre än så orkar jag faktiskt inte. Dessutom är det under den senaste veckan det har hänt mest. Min älskade man har tyckt att jag varit för beroende av både telefon och dator, så han "tog" min telefon i över tre dygn och under den tiden fick jag inte heller sitta vid datorn. Både dator och mobil var alltså avstängda. Det roliga är att det var riktigt skönt eftersom jag fick använda min fantasi för att komma på saker att göra, precis som när man var lite yngre och det inte fanns dator och mobiler att roa sig med.

Jag i alla fall nämna att jag krattade upp alla löv ute på vår lilla gräsmatta och sedan bar bort det till komposten. Att få vara ute i det vackra höstväder som ibland faktiskt kommer fram, som det gjorde denna dagen var underbart. Sedan att slippa behöva bry sig om telefonen eller om att någon ville nå mig, utan bara få vara i nuet och i mig själv. Hade dörren öppen och katten var ute lite och fick luft, höll såklart koll så inte smet. Sedan drog jag med mig mannen och dotter ut en bit i skogen där jag plockade lite tallkvistar som jag har gjort lite dekoration av både ute och inne.

Jag ändrade om lite i köksfönstret så det ser mycket ljusare och fräschare ut. Är lite jobbigt eftersom att jag vissa dagar kan vara helt nöjd med hur det ser ut hemma, för att nästa dag vilja ändra på något för jag tycker det ser fel ut. Nu är det i alla fall riktigt vackert och nu ska jag ha det så framöver. Ska dessutom köpa en ny ljusstake till det fönstret eftersom jag vill ha en stor på fot, det skulle passa väldigt bra där vet jag. Så jag har spanat in en som ska köpas när det kommer in pengar på kontot.

Sedan har jag faktiskt busat massor med dottern under den tiden, satt på hennes rum och lekte och sjöng i över en timme och jag älskade det. Kändes så underbart att jag inte hade varken telefon eller dator i hjärnan, utan allt kunde gå till min dotter och att få henne att ha roligt. Byggde torn av klossar och hon slog ner det, har aldrig hört henne skratta så hjärtligt innan. Det var till och med så hennes kära far kom in för att kolla vad som gjorde vår underbara dotter så glad. Så en dag när jag kom hem från affären hörde jag samma skratt när jag närmade mig ytterdörren och då gjorde han exakt samma sak med henne. Hela kroppen fylls av enormt mycket kärlek då.

Så nu har jag fått känna hur det är att vara utan både telefon och dator och det har fått mig att inse att det finns så mycket utanför denna värld av att ständigt vara uppkopplade, så jag låter mobilen vara så mycket det bara går. Lägger upp lite bilder på instagram om dagarna, svarar på om någon skriver eller kommenterar något och lyssnar på ljudbok när jag sysslar med saker hemma. Datorn sitter jag bara vid för att kolla mail, facebook eller blogga.

Så detta är mitt nya liv, mindre uppkopplad och mer social i det verkliga livet istället, jag är mer närvarande och jag älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar