fredag 9 november 2012

Sitt inte där med drömmar om en bättre dag

Att sitta och vänta på att ens liv ska bli mer spännande kommer inte ta dig någonstans. Du kommer att bli fast där du är och för varje dag som du väntar med att ta dig ut och göra något för att förändra ditt liv, desto svårare kommer det att bli. För att få det liv du vill ha, måste du själv förändra det. Du själv måste ta tag i att hitta på något som kan förändra allt, göra ditt liv lite bättre.

Jag har många gånger suttit och väntat på att saker ska hända i mitt liv, att det ska bli lite mer spännande. Fast det har inte hänt något eftersom jag själv inte har tagit tag i det. Att vänta på att något ska hända i mitt liv utan att jag själv gör något, är helt meninglöst. Ingenting kommer att förändras och jag kommer stå på samma ställe och trampa hela tiden.

Att ta sig ut och förändra sitt eget liv är det enda som kommer få en att komma framåt, kommer ge en ett lite mer intressant liv. Sitter man hemma och väntar på att något ska ske för att man är rädd att det ska bli fel, kan man lika gärna sluta hoppas på att det ska bli bättre. För att kunna hitta saker som får en att må bra och vara nöjd med sig själv, eller hitta nya vänner. Måste man misslyckas eller göra fel, för att verkligen hitta det som är rätt.



"Vänta inte på att saker skall bli lättare, bestäm dig för att du skall bli bättre. Utmana din komfortzon lite varje dag."
bild tagen av mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar