måndag 19 november 2012

Never stop dreaming

Varje dag funderar jag över vad jag vill jobba med i framtiden, vad jag drömmer om att jobba med. Det är ett bra tag innan jag kommer dit, eftersom jag har till Juli nästa år kvar att vara mammaledig och sedan ska jag plugga upp mina gymnasiebetyg i ett år. Så det är långt kvar, men jag vill ändå ha funderat ut vad jag vill jobba med innan dess.

Jag har skrivit innan att jag drömmer om att få jobba med att skriva, eller så vill jag jobba med fotografering. Dock vet jag inte om jag klarar det beroende på min mage eller om jag ens kan lyckas med det. Men jag kommer alltid drömma om det.

Sedan har jag funderat på att jobba med barn, på ett dagis helst. Fast jag vet inte längre om jag vill det eftersom närmare utbildning ligger på ett rätt långt pendlingsavstånd och jag vill helst plugga så nära Eksjö som möjligt så jag slipper vara ifrån min familj alldeles för mycket.

Men jag kommer aldrig slut att drömma om dom jobben jag verkligen vill jobba med, det jag egentligen vill ägna mitt liv åt. Sedan om det kommer förbi drömmar, eller en dag blir verklighet, det återstår bara att vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar