söndag 4 november 2012

Belive in yourself, others will follow

Om jag tror på mig själv, slutar döma allt som jag hela tiden gör. Ser mig själv med respekt och ser allt det positiva med mig själv. Hur duktig jag är på vissa saker och hur bra jag är på att vara mig själv. Så kanske andra kan se mig på ett annorlunda sätt. Då kanske min självsäkerhet syns så pass starkt utåt så att andra kan lära sig av det.

Jag har sett många som inte är i närheten av det där dumma skönhetsidealet, som har många fel och brister som syns, men som ändå låter det som är bra och positivt med dom synas bättre. Jag har många gånger känt mig stolt över den jag är, fast ibland tvivlar jag på mig själv och min egen förmåga.

Ibland när jag skriver en riktigt bra text, en sådan som är så bra att det inte kan vara jag fast det är så, då kan jag känna att jag sträcker på ryggen och har ett stort leende på läpparna. Fast det är inte ofta det händer. Det som jag alltid är stolt över och vill visa upp är mina fotografier. Det är det enda som jag verkligen är stolt över jämt. Jag vill hänga upp många av mina bilder i lägenheten för att jag känner mig så nöjd över dom, jag har flera tusen bilder på min hårddisk (måste dock rensa igenom), som jag känner mig riktigt riktgit stolt över. Jag vet att jag inte kan få upp alla i denna lilla lägenhet eller ens har möjlighet att visa alla för många personer.

Fast jag vill definitivt välja ut några av dom bästa själv, sedan låta någon annan välja några bilder. Som ska hänga runt om i lägenheten så att folk som kommer hit i alla fall kan se. Jag vill ha en vägg med mina fotografier som jag kan känna mig så där äckligt stolt över, som kan göra att jag varje dag när jag ser dom mår lite bättre med mig själv. Då kanske jag i alla fall är en bra bit på vägen mot att må bra och vara stolt över den jag är, med både fel och brister.

bild snodd från google

1 kommentar:

  1. Jag tycker verkligen du ska hänga upp massa av dina tavlor som du är nöjd över! Det är helt klart en jätte bra idé och jag tror det kan stärka ens självkänsla! Det gör mig också glad att du kan stå på dig och säga att du är stolt över dem! :)

    SvaraRadera