tisdag 13 november 2012

Inte bara ord utan tankar

När jag skriver så brukar det oftast vara mer än bara ord, det är oftast tankar som jag har funderat över ett tag eller något som bara kommer upp i huvudet. Sitter jag vid datorn så skriver jag ett inlägg om det direkt, eller i alla fall det jag tänkt på så att jag senare ska kunna fortsätta. Är jag någonstans där jag inte kan sätta mig vid en dator och skriva ner det, skriver antingen i anteckningar på mobilen eller så har jag något block i närheten. Jag är oftast rätt dåligt på att ta med mig ett block, eftersom jag lätt glömmer tack vare min ADD.

Fast har jag bestämt att jag ska leta upp ett utav alla min block som ligger tomma i en låda och väntar på att bli använda och ha det med mig vart jag än går. Dom flesta är rätt stora så dom är ju jobbigt att ha med sig, de minsta jag har skriver jag dikter i så det är redan upptaget. Att köpa ett nytt känns rätt onödigt eftersom att jag redan har massor.

Jag tänker väldigt ofta, överallt. Ibland kan det vara små meningslösa tankar som inte ens är värda ett inlägg, men ibland kan det vara stora saker. Eftersom att jag inte ska behöva gå runt och ha allt i huvudet, jag behöver få ut det, så skriver jag inlägg. Jag har min blogg för att resan huvudet, för att får ut allt jag inombords.

Jag har bestämt att jag ska försöka att skriva lite mer om min ADD, lite mer om att vara mamma och rätt mycket tankar. Men samtidigt vill jag ha med saker jag reagerar över, saker jag läser om som får mig att tänka. Jag vill att folk ska läsa det jag skriver och inspireras, få tips och förstå lite hur det är för mig. Hur mitt liv ser ut med en bokstavssjukdom. Därför är det jag skriver oftast rätt djupt, rätt mycket tankar som sagt.

Ända sedan jag fick min diagnos har dessutom tankar varit fler, eftersom jag ofta får tänka på hur jag ska göra saker lättare i vardagen. Sedan funderar jag mycket över min sjukdom eller min ångest. Mina tankar vill gärna ut. Så i min blogg är det inte bara ord, utan tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar