måndag 12 november 2012

She's got a tongue like a razor blade, intoxicated by her hairspray

För så sminkade jag mig varje dag, alltid svart. Jag hade nästan alltid hårspray eftersom att jag fixade till håret på ett eller annat sätt. Jag tyckte om att tuppera mitt hår och har det fluffigt, det var något som jag tycket jag passade i. Jag var alternativ i flera år och kände att jag hade verkligen hittat mig själv. Det var den människan jag verkligen var. Udda och jävligt cool enligt mig själv, även om jag inte sa det högt utan snarare visade utåt att jag avskydde mig själv. Fast innerst inne så älskade jag mycket med mig själv, älskade min stil och mitt utseende. Weird, men det är helt sant.

Sedan jag blev tillsammans med min fästman så har mycket av det ytliga försvunnit, dels för att jag känner att jag behöver inte klä upp mig varje dag för han älskar mig precis som jag är. Men också för att jag inte längre orkar det. Ännu mindre har det blivit sedan jag fick barn. Som jag skrivit innan så saknar jag mycket med mig själv.

Mycket av det alternativa finns fortfarande kvar inuti mig, men jag vill också att det ska synas utåt. Jag vill ha tillbaka i alla fall en del av den jag var förut. Men jag vet inte hur. Så jag vänder mig till er som är föräldrar, vilken stil ni än må ha. Hur håller ni uppe er stil, hur gör ni för att varje dag orka klä er som ni vill, orka hålla den ytliga fasaden uppe och fräsch?

Så som rubriken lyder, även att den kanske verkar lite udda. Så vill jag vara den alternativa flickan igen, som man kan skriva så grymma saker om.

Lite gamla bilder på mig:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar