lördag 3 november 2012

Att sitta och vänta..

.. på att rätt tillfälle att börja träna, är som att vänta på att soffan ska börja gå åt dig. Det kommer aldrig ett rätt tillfälle om man inte tar tag i det själv. Jag vill förändrar min kropp, inte för att jag måste, utan för att jag vill. Att trivas i sin kropp är något av det bästa man kan ha, man mår bättre. Att börja träna handlar dessutom inte bara om att träna, utan att må bra. Man bli hälsosammare och kommer då också att må bättre.

Jag vill må bättre, jag vill träna. Men jag gör som många andra. Jag sitter bara i soffan och kollar på bilder om att träna, videos där dom visar hur man ska träna och säger att jag börjar i morgon.. Eller så säger man att man börjar till våren när det blir bättre väder så att man sedan är så pass motiverad att fortsätta under hösten och vintern som kommer. Fast ju längre man drar ut på det, desto oftare kommer man att skjuta på det. Jag vill börja träna nu, jag skulle ha tiden till att göra det 20 minuter om dagen utan problem.

Fast nu är det så att jag i detta fallet vill börja springa, jag har en lista på hur jag ska börja lugnt och sedan gå uppåt. Till slut efter några veckor springer jag alla dom 20 minuter jag är ute. Jag har bara ett litet problem, jag har inga bra skor att springa i. Ska jag göra detta ordentligt vill jag har ett par riktigt bra skor, kollade på nätet och dom billigaste som är bra kostar mellan 500-800 kronor. Vilket inte är något jag har att lägga på skor. Därför ska jag börja lägga undan lite pengar då och då till detta. Så att jag verkligen till våren kan börja.

Jag vet, nu skjuter jag på det igen. Men med en kass ekonomi är detta bästa sättet jag har. Dessutom har jag och fästmannen bestämt oss för att vi ska börja spara till bröllopet, ja vi ska gifta oss. Så då blir det ännu mindre som går spara till ett par skor. Fast lite pengar då och då. Kanske panten som blir efter att vi samlat ihop kan gå till skorna.

När jag sedan börjar springa i vår, ska jag också börja äta nyttigare. Så får vi hur bra jag mår när kommit till vecka 12, där jag ska springa 20 minuter utan problem. Så för att komma lite på rätt väg så ska jag börja att gå lite mer nu under hösten, ensam eller med hund och/eller barnvagn spelar ingen roll. Nu ska jag i alla fall börja röra mig mot rätt riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar