måndag 18 februari 2013

Slö start på veckan.

Ännu en ny vecka, dom bara susar förbi och blir fler och fler på året 2013.

I helgen var jag i Vimmerby hos mina föräldrar och det var riktigt trevligt. Pappa hade letat fram vegetariska recept till mig som han skulle testa att göra och alla skulle äta det. En purjolöks- och palsternackssoppa, och han hade gjort lite extra med champinjoner och mumsigt till. Den var extremt god och med svampen blev den gudomlig. Och igår fick jag grönsaksmix eller vad det hette, massor med goda grönsaker ihop och riktigt gott, fast pappa gjorde så vi fick en liten laxbit till för att det skulle bli lite mer att äta.

Denna dag började lite slött, men har i alla fall hunnit få igång en maskin disk och en maskin tvätt och har diskat plåtarna. Så det har i alla fall blivit lite gjort. Trollungen ligger och sover i sängen så den kan jag tyvärr inte bädda rent ännu, utan det blir nog senare i eftermiddag.

Nu återstår att se vad denna veckan har att bjuda på, har absolut ingenting inplanerat mer än det återkommande. Och att jag tänker kolla lite recept i mina fina kokböcker och laga, med mycket grönsaker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar