fredag 1 februari 2013

Krasslig och inredning

Har inte blivit så mycket bloggande dom senaste dagarna. Dels för att fästmannen har varit hemma igår och idag, så det har varit att umgås lite. Dels för att vi har varit lite hängiga och igår var jag på Öppna Förskolan med dottern och innan det tog jag en sväng till Retro (second hand butik) och när jag kom hem var det middag och mys och har inte haft orken att sätta mig vid laptopen i vardagsrummet, utan har blivit att titta på tv istället.

Har börjat se lite mer tv nu sedan jag var hemma i Vimmerby, känner inte så stort behov av att sitta vid datorn mer än att blogga, kolla facebook och läsa andras bloggar. Resten av tiden jag har när fästmannen är på praktiken lägger jag på dottern eller på hemmet. Har ändrat om lite i köket och flyttat vår lurviga matta (som hänge över soffan) ner till golvet. Så när jag springer runt och plockar så ändrar jag om lite saker jag är mindre nöjd med, så snart ska det nog vara mer grejer som verkligen hittat sin plats.

Har kommit på att trots att jag har rät mycket färger i hemmet, så är det mest små klickar lite här och där, så när jag kollade på inredningen idag så kände jag att det är rätt dystert på vissa ställen, vill ha in lite mer färg. Så satt och fundera över vad jag kan göra för att få in mer färg och kom på vissa saker i köket och vardagsrummet i alla fall. Så det får jag ta lite då och då när jag hittar något på second hand butiker som verkligen passar in.

Jag lägger ner lite tid och pengar då och då på lägenheten så att till slut lär det nog blir som jag vill ha det, finns några små saker som ska till i köket som är nästa projekt att hitta perfekt. Vet vilken stil jag vill ha köket, så måste hitta dom små sakerna som verkligen passar. Jag är noga med att det ska vara så som jag verkligen vill ha det, inget som jag bara känner är okej. Vill inte behöva byta det när jag väl fått dit det.

Så när jag fått i ordning det lite mer ska ni få se lite före och efter bilder, så ska vi se hur det blir. Jag tycker om att ta bilder innan jag ska ändra något och efter för att se skillnaden. Är även roligt att ha senare. Har en bild på hur vårt vardagsrum ändrats igenom dom två och ett halvt år vi varit tillsammans. Ska ta lite nyare bilder så får ni se hur det ser ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar