tisdag 26 februari 2013

Första riktiga kräkningen..

En hemsk natt där man blir väckt strax innan ett för att trollungen spyr ner hela vår säng och mitt täcke. Fästmannen fick gå till hans sons rum och sova eftersom han skulle upp och jobba, medan jag får ta bort alla sängkläder, tvätta av trollungen och sedan försöka få henne att sova.

Hon har väckt mig några fler gånger under natten för att spy och då har jag haft en handduk framför munnen på henne så hon spytt i den. Jag orkade inte göra på något annat sätt och det fick snabbast så hon inte spydde ner ännu mer.

Nu har det varit lugnt några timmar och jag har äntligen vågat ge henne välling och var tydligen hungrig nu, hon har inte visat några tecken på det innan. Men vi vet inte vad det  beror på.

Och bara för jag skrev att det var lugnt och att hon inte spytt, kom hälften av vällingen upp. Får se hur dagen blir.. Fästmannen kommer i alla fall hem tidigare för att ta trollungen eftersom jag ska till psyk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar