lördag 25 januari 2014

Tips på gott tea.

Fick denna kommentar ifrån Malin och tänkte att jag kunde göra ett helt inlägg om det är fler som vill ha tips..

"Har du några tips? Jag är inte förtjust i te, men kanske har missat några goda smaker och/eller märken...? :-))"

- Malin

Oj, det finns så många olika goda sorters tea så det är svårt att säga om man missat. Men några som jag älskat genom alla år då jag druckit tea är tre sorter ifrån Lipton. Forest Fruit, Blue Fruit och sedan blev det även Indian Spice. Dessa tre olika smaker ser jag till att alltid ha hemma, det är liksom dom sorterna som jag kan få abstinens av om jag inte dricker minst en kopp av om dagen.

Sedan finns det såklart många andra sorter som är riktigt goda, som två nyfunna favoriter är Liptons nya smaker på tea och jag gillar starkt den med caramel och vanilj, den är riktigt mjuk och krämig i smaken och kan tänka mig att den är lätt att älska om om man inte tycker om tea. Däremot min andra favorit strawberry cupcake kanske inte är något man bör börja med, eftersom det är ett grönt tea så kan man tycka att den är lite lustig i smaken. Jag är inte glad i grönt tea, men denna gillar jag mycket.

Så jag rekommenderar starkt att börja med blue fruits, forest fruits eller caramel och vanilj om du inte riktigt tycker om tea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar