lördag 18 januari 2014

Dag 18 - Vad jag tycker om storbloggarna

Oj, det här hade jag kunnat skriva en hel uppsatts om, men det kanske blir lite för jobbigt för alla att läsa. Hur som helst så kan jag säga att storbloggarna är verkligen en grupp som jag inte gillar. Eftersom jag anser att dom flesta av dessa bloggar är alldeles för ytliga och att dom blir så himla malliga för att dom har många följare. Såklart finns det undantag, det gör det med alla olika saker som vårt samhälle präglas av.

Jag har aldrig gillat storbloggarna, redan från första början när det blev massor med prat om dom så ville jag bara spy över dom. Ytliga bimbos är vad toppen av bloggberget präglas av och det enda som har fått dom att komma dit är att dom bär dyra kläder som dom visar upp och bloggar om och för att dom är så överdrivna.

Personligen tycker jag att det ska vara lite djup över en blogg och att människan bakom ska vara sig själv och absolut inte påverkas något direkt av att ha många följare. Jag tycker inte att det är det som ska vara det viktiga när det kommer till att driva en blogg, utan att man brinner för det. Det känns som att storbloggarna matar ut inlägg med meninglös sörja bara för att dom förväntas göra det av alla personer som följer.

Jag får nästan aldrig kommentarer och vet inte ens om det är någon som direkt följer min blogg, men jag fortsätter ändå. För att jag har tankar som måste ut, för att jag vill reflektera över mitt liv här och för att jag älskar att skriva. Att jag startade en blogg har inget att göra med att jag vill bli känd med den, utan jag skapade den för att det är ett sätt för mig att få ur mig allt min hjärna pumpar runt och som jag anser vara värt att skriva om.

Så vad jag tycker om storbloggarna, inget av värde och bara massa ytliga bimbo brudar!

1 kommentar: