söndag 26 januari 2014

Rensa ut - barnkläder..

Hittills har jag inte rensat alls bland kläderna Zoe har haft ifrån dagen hon föddes och fram tills nu. Så ni kan ju tänka er hur mycket det finns som tar upp plats i vårt förråd. Jag har inte klarat av att rensa eftersom att det är mitt första barn som har använt kläderna och alla är ju så fina. Men samtidigt vet jag att allt inte kan sparas till den dagen vi kanske skaffar ett andra barn. Dels för att det tar plats och sedan för att vi som första gången inte kommer ta reda på kön och eftersom Zoe är en flicka så är det mycket kläder som är för flicka. Skulle vi då nästa gång får en pojke måste jag ändå rensa då och med en liten bebis lär det inte blir lätt.

Därför har jag tagit tag i det nu för att jag ska kunna göra det lättare för mig, så jag sparar bara neutrala plagg som är extra fina och en del tjejkläder som har ett lite extra värde för mig och som Zoe passade extra mycket i. För det är plagg vi ska spara tills hon blir stor och eventuellt skaffar egna barn, bara för att det är gulligt. Sedan kläder jag hade som liten som också Zoe haft eftersom det är lite historia över det som kan vara roligt att berätta för Zoe när hon blir större.

Men jag rensar i alla fall bland kläderna trots att det är jobbigt och jag egentligen vill spara allt. Håller på att fota lite i taget och lägger ut på loppis på Facebook för att sälja till andra som kommer ha mer nytta av dom än vad jag lär ha på några år framöver. Jag får pengar som kan användas till andra roliga saker, kanske sätter in en del på sparkontot som tillhör Zoe, och andra som behöver kläder nu kan ju köpa dom för en billig peng av mig. Win win för alla!

Dessutom mår jag faktiskt lite bättre av att få rensa även om det är jobbigt, för jag känner hur skönt det är att bli av med saker som tar plats och för pengarna som vi får in kan vi lägga undan och sedan kan man inhandla saker som jag önskar mig till min förvandling av vårt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar