måndag 13 januari 2014

Dag 13 - Berätta om din familj

Min underbara familj består av världens underbaraste man Christer, som är 38 år gammal och som jag älskar över allt annat. Trots att han är så mycket äldre än mig så är det sällan det märks när vi umgås och det har aldrig varit ett problem för mig, han är den jag alltid drömt så hans ålder är bara en siffra. Tillsammans med honom har jag dottern Zoe som är 18 månader, hon är den finaste och gulligaste som finns. Hon har sedan dagen hon föddes varit min ögonsten, och en lugn liten trollunge som lyser upp vardagen. Alla som träffar henne blir som trollbundna och vi får jämnt höra hur gullig och omtänksam hon har varit på dagis och dom saknar henne där om hon bara är hemma en dag.

Det finns även en bonusson i min lilla familj vid namn Alex, det är min mans son sedan ett tidigare äktenskap och han är 15 år gammal. Han är dock bara hos oss varannan helg men det är så mysigt att se hur glad Zoe blir varje gång han kommer hit och hur mycket hon skrattar när han busar med henne. Det är verkligen vackert att se syskonkärlek trots att det skiljer 14 år mellan dessa två. Fast en sak är säker, man vet att det kommer finnas någon som skyddar Zoe när hon blir äldre och man märker redan nu hur mycket hon beundrar och se upp till sin fina storebror.

Vi har också en söt liten katt vid namn Tequila som trots sina tre år är liten som en kattunge. Det mysigaste med henne är att hon är så gosig, men även att hon är extremt över kelig så har så sina egna ställen där hon går undan och sover. När man kommer hem efter att ha varit bortrest eller om alla varit i affären möter hon oss innanför dörren och är jätte lycklig över att se oss igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar