onsdag 14 november 2012

Vad är det för väder ute? Rosa kalsonger är fina!

Ni kanske tror att jag har fått något fel i mitt tea idag eftersom att rubriken låter som en påtänd anka har skrivit. Men så är inte fallet! Det är nämligen så att min fästman tyckte att jag skulle skriva ett inlägg på en lite komisk sak som har med min ADD att göra. Nämligen det att jag ibland kan svara helt och hållet weird på saker, alltså jag svarar på något helt annat än det personen frågar mig om.

Till exempel kan han fråga mig hur många grader det är ute och jag säger att det är ju i alla fall solig ute. Alltså svarar jag om vädret, men inte det som han frågar om. Jag kan svara ännu värre än så och det har tydligen med min sjukdom att göra. Ibland kan det vara riktigt jobbigt, men min fästman tycker att det är lika roligt varje dag.

Han brukar dessutom driva med mig och säga saker som liknar det jag brukar göra, som min rubrik ungefär. Jag känner mig ibland jätte dum eftersom det är ingenting jag kan rå för, utan det är bara så att jag omformulerar frågan i huvudet och svarar sedan på det min hjärna tror att jag ska svara på. Alltså kan det många gånger bli helt och hållet fel.

Så det är väl en sak som är väldigt jobbig med min sjukdom, men som inte direkt påverkar mig så mycket. Däremot får min älskade fästman sig ett gott skratt väldigt ofta och får upprepa frågan några gånger innan jag svarar rätt. Så ibland kan min ADD göra så att jag är extremt rolig utan att jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar