torsdag 8 november 2012

Don't say it unless you mean it.

När du säger något vackert till en annan människa, se då till att mena det med hela ditt hjärta. Annars tycker inte jag det är så stor poäng med att säga det över huvudtaget. När jag säger något fint till en annan person så menar jag det verkligen, jag säger det aldrig för att bara var snäll. Jag är alltid ärlig när folk frågar mig vad jag tycker om saker och ting. Ibland kan det uppfattas som att jag är elak, bara för att jag verkligen säger vad jag tycker och tänker. 

Ibland är det faktiskt så att jag säger saker som kanske kan verka väldig elaka, men som är helt ärliga för att jag vill personen väl. För det finns vissa saker som en person kanske behöver bli bättre på eller ändra för att det kanske skadar andra eller personen själv. Jag vill aldrig såra någon, men sanningen är alltid bättre än en lögn. För förr eller senare kommer alltid sanningen fram och då kommer även den minsta lilla lögn att gör ondare längre, än om man direkt hade sagt sanningen.

När andra pratar med mig om saker och ting vill jag att dom ska vara ärliga till 100% och verkligen säga vad dom tycker och tänker. Jag vill veta om det är något jag gör fel, något jag kan göra bättre eller bara allmänt vad personen tycker. Vare sig det har med mitt skrivande eller något annat att göra.

Visst alla saker kanske jag inte kommer lyssna på och förändra, men det är alltid en början med att få höra vad man tycker. För känner man att man behöver eller vill ändra på det så kan man göra det. Sedan finns det vissa saker som andra kanske har en viss åsikt om som inte jag har samma. När det till exempel kommer till att uppfostra min dotter eller hur jag ser ut, så kan alla andra ha en åsikt, men det betyder inte att jag kommer ändra något.    

Så: "Don't say it unless you mean it. And if you mean it, you better be ready to prove it!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar