onsdag 21 november 2012

Onsdag = Städa!

Efter att ha läst tipset om att ha en veckotavla i ett inlägg från Alexandra så har jag äntligen efter lite letande hittat en tavla som jag antingen ska köpa hem själv eller som jag skickade till mamma för att få i julklapp. Dock vet jag inte om det är så smart att vänta med att få den till jul, utan att jag kanske borde köpa hem den så fort som möjligt så att jag kan börja planera in saker.

Som exempel har jag bestämt att jag ska ha en städdag i veckan, också efter att ha läst hennes inlägg. Först kände jag att Torsdagar blir ju bra, dock är jag på öppna förskolan mellan 13:30 och 15:30 denna dag, så det försvinner en hel del tid. Så då fick det bli onsdagar, vilket är idag. Så idag börjar min första städdag som sedan ska vara min städdag varje onsdag framöver, förutom att jag ska dammsuga oftare än så.

Just nu sitter jag här och skriver, kanske slösar lite tid eftersom jag läst bloggar innan dess, men det är så att älskade fästmannen vilar lite eftersom han har din lunginflammation och inte är helt pigg och dottern är vaken och gillar inte att jag springer runt utan är i samma rum som henne, så det återstår att börja städningen när dottern somnat till eller fästmannen har vaknat.

Så nu ska jag styra upp lite mer saker i mitt liv och hoppas att detta gör så att jag kan hålla lite mer ordning runt omkring mig och känna att det kan vara ordentligt städat i lägenheten. Vi har problemet att vi måste dammsuga 4-5 gånger efter varandra i hela lägenheten och skura minst 2 gånger, för att det ska se ordentligt rent ut och allt ska vara borta. Detta beror dels på att golven är så mörka att man lätt missar och sedan har vi som sagt 1 hund och 2 katter, det avger en hel del pälstussar.

Så nu får vi se hur det blir med tavlan, men när den kommer hem blir nog en hel del lättare för mig och det kommer nog bli lite mer ordning i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar