torsdag 15 november 2012

Fina Alexandra!

Fina gulliga Alexandra skrev ett lång inlägg till mig om hur hennes sjukdom visar sig och hur hennes liv ser ut med grov ADHD. Satt som fastklistrad och läste och vissa saker kändes som att hon skrev om mig, så likt. Sedan hade hon väl vissa saker lite olika, men jag kände ändå att någon kan verkligen ha det lika jobbigt som mig och kämpa med vardagliga saker så mycket.

Hon hade vissa tips när det gäller att få saker gjort som jag absolut inte hade tänkt på: "Jag lever fortfarande i papperslappar, memos på mobilen, uppskrivna saker i almenackorna som sitter på väggarna (3 st) en veckokalender, städchema, tvättdagar, städdagar, lappar så sakerna hamnar på rätt plats. DET MÅSTE vara på rätt plats. Var sak har sin plats" Hon har mer koll på städningen, vilket jag inte har något direkt schema över, utan det kan ta lång tid för mig att städa hela lägenheten och när jag väl är klar är det bara börja om.

Så om denna söta lilla människa inte säger emot så skulle jag vilja sno lite idéer ifrån henne och testa och se om min vardags kan bli ytterligare lite enklare. Visst det kan vara svårt att ha en städdag i veckan när man har en liten dotter på 4 månader, men jag tror ändå det skulle fungera bättre. Så ett försök kan man ge det. Sedan en veckokalender måste jag köpa hem, eller önska mig till jul/födelsedagen, så kanske jag kan få ännu mer ordning.

Men tack Alexandra för att jag fick ta del av din berättelse om hur du har det och jag hoppas inte det gjorde något att jag gör ett inlägg om dig och detta så att andra kan få läsa och kanske också får lite tips, eller i alla fall får läsa en helt otrolig historia. Dessutom att du bor i min gamla hemstad där mina föräldrar bor kvar, känns bara ännu bättre för då kanske man kan träffas IRL om du inte hade misstyckt. Alltid roligt med nya vänner, speciellt folk med liknande liv som jag, har extremt få av dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar