torsdag 22 november 2012

Medicin för ADD

Jag äter concerta för min ADD och det hjälper jätte bra, fast eftersom jag lätt glömmer bort saker så är det även svårt att glömma medicinen. Det är en liten nackdel med hela mitt handikapp, jag måste ta tabletter för att må bra och ha lättare att komma ihåg, men jag har svårt att glömma medicinen som jag måste ta.

När jag äter min medicin känner jag mig lugn i mig själv, jag blir inte tjurig lika lätt och det mesta i min vardag blir lite lättare att hantera. Jag får lättare att komma ihåg och jag får mer energi att göra saker. Så jag behöver verkligen min medicin. Dessutom minskar min ångest av den och jag mår helt enkelt mycket bättre psykiskt.

Äter inte jag min medicin är jag som ett litet monster, jag kan hugga vem som helst, när som helst, för vad som helst. Utan att jag kan göra något åt det, det bara blir så. Jag handlar innan jag tänker, vilket är väldigt negativt eftersom ångesten som kommer efter nästan tar kål på mig. Min hjärna är som ett enda kaos och det finns ingenting som verkar vettigt där inne. Så utan min medicin är allt katastrof helt enkelt.

Så för att fungera normalt måste jag äta min medicin, som jag ofta glömmer bort att ta, även att jag har larm på telefonen. Det är ganska jobbigt, eftersom att jag vet hur dåligt jag fungerar utan den. Jag vill komma ihåg den, men det är inte lätt. Fast efter att ha ätit den ett tag fungerar det bra. Måste bara komma så långt att det är en rutin att ta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar