onsdag 17 oktober 2012

Femte Januari Nittonhundranitotvå..

.. föddes lilla jag till världen klockan 01:52. Jag blev ett vinterbarn och mina föräldrars första barn, första dotter. Jag var väldigt liten och vägde bara 2800gram, men däremot var jag en lång liten flicka på 49cm lång.

Min farbror hade hela tiden skämtat med min mamma och sagt att hon skulle klämma ut mig på hans födelsedag, vilket är den 5 januari. Så när min farbror fick reda på att mina föräldrar fått en liten dotter just denna dagen trodde han att dom skämtade tillbaka, men så var inte fallet.

Jag fick namnet Hanna (lade senare till ett h) och det blev så att jag också fick min namnsdag på min födelsedag.


Jag har försökt att hitta några nyheter eller något liknande som hände denna dagen, men lyckas inte med något. Det enda jag finner är en video på en månförmörkelse i något annat land som tydligen ska ha skett dagen då jag föddes, men videons är rätt kass.Och en video om att några gifte sig den dagen, uppladdad i år på min 20års dag, vilket blir deras 20 år som gifta. Alltså hittas inget roligt om min födelsedag och detta inlägg blir kort och tråkigt..


Denna rubriken satte min underbara vän Terese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar