tisdag 30 oktober 2012

Stormen Sandy..

När jag satt och matade min lilla så tänkte jag lite på det här med stormen Sandy och det faktum att dom sagt att jorden ska gå under i år. Tanken som slog mig då var att dom som verkligen tror att jorden kommer gå under, måste ju mer eller mindre påpeka att stormen som dragit in över USA är ett bevis på att vår jord är på väg att gå under.

Men om detta nu skulle vara ett bevis på det. Alla andra katastrofer som tidigare har hänt då, skulle inte jorden har varit lika nära på att gå under då? Som flodvågen vintern 2006 som tog många liv från vår jord. Varför var inte det ett tecken på att jorden skulle gå under? Det kanske det var några som tyckte. Fast den här gången gäller det USA, jordens mäktigaste land. Det är klart att om något stort slår till där måste det ju vara tecken på jordens och mänsklighetens undergång.

Fast om detta nu skulle vara början av undergången, varför kommer allting så sent som i slutet av oktober. Jag bara undrar.. Hur är det meningen att hela jorden och dess livsform ska kunna hinna att gå under på lite mer än en månad? Hur ska allting kunna försvinna så snabbt? Det finns möjligheten att det skulle vara en komet eller något utifrån rymden skulle komma och förstöra allt, utplåna allt som existerar. Fast betvivlar detta.

Jag tror inte för fem öre att vår jord kommer gå under i år, eller över huvudtaget under min livstid. Hade jag trott att det skulle vara så, skulle jag aldrig ha satt ett litet barn till livet. Då skulle jag snarare ha levt livet den sista tiden, även att ett barn är det underbaraste man kan ha och leva med den sista tiden. Skulle jag aldrig vilja att hon upplever jordens undergång. Så dom som nu kommer och påpekar att Stormen Sandy är bevis på att jorden är på väg att gå under, kan komma till mig och ge mig konkreta bevis på det och verkligen övertyga mig, annars kan ni kyssa mig i det nedre planetariet (som min kära granne brukar säga).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar