lördag 8 december 2012

Det pirrar i hela kroppen av.. SPRING!

Jag har börjat känna mer och mer att jag längtar efter att kunna snöra på mig ett par skor och ut och springa en runda. Men det är inte så enkelt som jag vill att det ska vara. För det första har jag inga skor som är vettiga att springa i och nu när julen närmar sig har jag inte råd att köpa några. För det andra har jag inte några direkta kläder att dra på mig heller, så det är ännu en kostnad som inte finns just nu.

Men viljan har jag i alla fall nu, viljan att vilja ut och springa i snön, röra på mig mer än vad jag redan börjat med. Promenaderna med hunden börjar kännas riktigt sköna, jag älskar dom och ser fram emot dom igen redan efter att jag klivit genom dörren när jag gått färdigt. Hade mer än gärna gått den rundan både morgon och kväll om det inte hade varit så att det är mörkt den vägen ut och jag inte gillar att gå i mörker.

Hur som helst så känner jag att så fort jag kan köpa ett bar sköna skor att springa i, ett par bekväma byxor och ett lite längre skönt linne så ska jag ut. Då tänker jag inte tveka eller dra mig ur, jag ska röra på mig, jag ska börja springa. Jag känner i hela kroppen att jag vill, det bara pirrar och jag vill ge mig ut direkt nu, utan att skriva färdigt. Så det ska nog inte vara några problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar