måndag 11 november 2013

För mig är det glädje.

Just nu har mina studier i psykologi börjat. Visserligen var det en vecka sedan första lektionen men jag har inte haft en tanke på att skriva något här om det eftersom jag inte ansett det så viktigt. Fast idag sitter jag och studerar i ämnet, jag skriver massor och det är sådant jag för 3-4 år sedan satt och läste när jag gick Omvårdnads linjen på gymnasiet. Jag älskade det då, men jag är mer fascinerad av det nu. Även att det är mycket jag känner igen så väl sedan jag studerade det då så har jag ett helt annat synsätt idag och ser det hela med större ögon denna gång. Allt jag läser får mig att tänka mer och jag tycker det är tusen gånger roligare att läsa och skriva om det nu.

Jag har alltid funnit ett stort intresse i det som har med människan psyke att göra och det är vad jag har bestämt mig för att jobba inom. Eftersom jag alltid känt så stor dragning till det och alltid älskat att läsa om sådant så är det lättare för mig att studera när det mesta är inriktat emot det och när jag får läsa mycket om det som ligger mig varmast om hjärtat.

Så när jag nu sitter och gör en läxa i sista sekunden eftersom att dottern var magsjuk så känner jag inte panik och trötthet, utan hela jag sitter och läser och skriver med brinnande nyfikenhet. Dessutom när jag läser sådant jag känner igen sedan tidigare så blir det bara roligare eftersom jag minns hur jag tyckte och tänkte om det då, och att jag nu sitter och tänker annorlunda är riktigt intressant.

Därför ska jag nu fortsätta att studera eftersom jag just nu tycker det är riktigt roligt, sedan ska jag se till att jag kan plugga in det lite så att det sitter där inne i mitt lilla huvud så att jag kan redovisa det inför läraren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar