onsdag 13 november 2013

Frihet!

Det märks mycket skillnad i livet när man väljer bort saker som förut tog upp så mycket tid. Har märkt hur mycket lyckligare jag faktiskt är när jag har valt bort dator och mobil den mesta tiden av dygnet. Kan erkänns att det är väldigt befriande att kunna glömma mobilen hemma när man åker iväg utan att det har någon som helst betydelse. Det enda jobbiga är väl att jag inte kan ha kontakt med min andra hälft, men är jag inte borta länge så klarar jag mig ändå.

Idag har jag visserligen lagt upp rätt många bilder på instagram, men det är bara för att mina ögon idag ser mycket vacker omkring mig att fota. Så det är därför jag lägger upp, men har mobilen fått ligga orörd i någon timme eller mer och det stör mig inte alls. Kollade inte ens andras bilder på instagram under hela eftermiddagen och kvällen igår utan först i morse gjorde jag det. Befrielsen att inte vara fast under en massa tekniska saker är sjukt härlig och jag kan inte annat än säga att jag lär fortsätta med detta.

Det gör både mig och min familj väldigt gott och dessutom har jag blivit lyckligare den senaste veckan och känner mig faktiskt mer pigg och fri. Tekniken gör verkligen oss till slavar så att bryta sig loss är extrem frihet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar