torsdag 28 november 2013

Adventspynt..

Hemma hos oss händer det inte mycket just nu, om man inte räknar med allt stök och pyssel det är inför advent. Jag älskar denna tiden på året eftersom jag älskar allt pynt man får ta fram och den mysiga känslan allt det ger. Så jag säger äntligen till att jag får ta fram det och att jag får mysa till det lite hemma med rött, men också andra fina färger.

Mannen är dock inte lika glad på mig eftersom han inte alls gillar julen eller något som tillhör det, men han har gift sig med en kvinna som älskar detta så han får faktiskt stå ut med det en gång om året. Resten av året kan han njuta av att slippa det, tycker jag!

Så jag springer runt och städar idag innan jag ska fixa upp allt det sista, fönsterdekorationer är i alla fall klara tills vidare. Vissa fönster får inte finare gardiner fören närmre jul eftersom det är tomtar på dom, tycker inte det passar riktigt än. Men köket och sovrummet har fått vackra adventsgardiner.

Nu längtar jag bara tills jag får den riktigt adventsmyset att infinna sig. Ska bara ha fram lite mer lyktor och ljus så ska det nog bli bra. Sedan ska det inköpas lite julblommor som ska få pynta hemmet. Åh, jag fullkomligt älskar advent och julen. Jag är lycklig nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar