måndag 23 september 2013

Höst + Kök = Kärlek!

God morgon. Jag sitter vid min lilla dator och klickar mig runt samtidigt som jag dricker tea innan det är dags att cykla iväg till skolan. Jag är äckligt trött, vill bara mysa ner mig i sängen med mina älskade. Fast skolan är ett måste, även att man känner sig halvt död och inte speciellt pigg och kry. Tror jag är lite små sjuk för hela helgen har jag varit seg och helst bara velat ligga ner i soffan med massor med koppar tea och min filt.

Idag har jag dessutom en extra lektion på en timme, fast vi får se om jag i ärlighetens namn orkar med den. Tycker det är jobbigt att bara skriva eller lyfta min kopp med tea, eftersom att armarna är tunga som bly och värker. Kanske beror på att kyla som kommit nu så att mina leder börjar bli värre igen, en sak jag hatar med hösten är att jag får sådan ledvärk. Annars är den bara mysig och bjuder på underbar frukt, grönsaker och svamp och annat gott som man kan laga himmelska rätter med.

Jag älskar att min inspiration till matlagning är på topp igen, har varit ett bra tag sedan jag vill göra så här mycket pajer, testa nya recept och diverse annat i köket. Det var nog första hösten som jag var tillsammans med min man som jag var såhär pigg på att vistas i köket, så det är ju tre år sedan. Denna hösten har jag tänkt att det ska bli mer grytor och soppor eftersom det är underskattat i vårt lilla hem. Och det är extremt mysig mat vid denna gråa årstid.

Nu ska jag slänga i mig mitt goda tea och sedan fixa det sista innan jag måste ut i den kalla hösten och kämpa mig iväg till skolan. Tror ni man kan smyga med sig en filt och vira in sig i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar