söndag 22 september 2013

Ständigt ändrande

Nästan två veckor sedan jag senast skrev här och det känns ändå som det är mer än så. Jag har mycket att göra hemma med att göra det höstfint och mysigt. Ett problem med min ADD är att jag ständigt ändrar om och fixar hemma. Det går inte en enda vecka utan att något flyttas eller byts ut. Jag antar att på ett sätt är det bra, eftersom att en del saker hittar till slut din perfekta plats, men samtidigt så är jag aldrig riktigt nöjd och trivs. Mycket har nu under sommaren och börjar av hösten fått sin perfekta plats och när jag var mammaledig var det skönt att alltid ha något att pyssla med.

Nu när jag har skola, läxor, dagis och allt annat att tänka på är det lite jobbigare. Eftersom jag älskar att pyssla i hemmet men inte riktigt har allt för mycket tid till det kan jag känns mig rätt rastlös. Jag vet något jag vill ändra om, men vet också att jag inte har tiden till det, då känner jag mig rätt illa till mods och går ner i en liten svacka.

Dock har jag igår och idag haft ett rätt stort projekt och det är att ändra om så att Zoe får det stora rummet. Jag är klar med att hon har fått det rummet, men nu ska jag bara lyckas koppla allt till mannens sons dator rätt och dammsuga hela lägenheten. Det sista som ska göras innan kvällen är sådant jag helst hade velat slippa, men som såklart kommer med allt som jag har gjort idag som varit roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar