onsdag 25 september 2013

Kalla mornar.

I morse när jag cyklade med dottern till dagis var det verkligen kallt ute. Jag hade tjocka leggins, linne, långarmat, kofta, strumpor och sockar på mig. Dessutom fick jag ta på mig min älskade höstmössa och ett par vantar för att inte frysa. Dock glömde jag faktiskt halsduk vilket jag känner i halsen. Kan dessutom meddela att mina leder hatar detta väder och att jag gärna hade velat ha tillbaka mitt badkar just nu, men ikväll innan sängen blir det i alla fall en lång varm dusch och sedan har täcket och jag en dejt.

I morgon har faktiskt min man gett som förslag att vi ska åka till Nässjö för att jag ska få kolla lite i affärer. Det är ju lite större utbud där och eftersom vi även denna månad kommer gå plus och slippa soc så tyckte han att jag var värd en liten åktur. Han brukar hata att följa med mig på sådant, men han ville vara snäll mot mig av någon anledning. Så jag är en lycklig kvinna eftersom att jag har velat åka dit länge men att åka själv är tråkigt.

Dessutom har jag kommit på att innan det vackraste av hösten är borta ska jag ta mig en tripp med Zoe till mina morföräldrar, ta med mig min kära mormor ut i skogen och njuta av livet. Hade tänkt försöka plocka lite svamp, lingon och blåbär då, men även hinna med att fotografera lite. Så det är en grej jag ska försöka planera in under nästa vecka eftersom jag sedan går på praktik i fyra veckor.

Angående praktiken kommer jag att vara på Höglandssjukhuset och då på Stroke Avdelningen. Ska bli väldigt intressant men är även lite rädd och nervös. Har nämligen fått veta att jag kommer troligen att bli delegerad att ta venprover och pulsmätning. Intressant, men ändå väldigt läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar