fredag 10 maj 2013

Jobbigt värre!

Nu när våren och värmen här, då allt exploderar och det blir grönt och vacker ute, vill jag verkligen röra på mig. Hela kroppen spritter och jag vill bara ut och gå långa promenader, njuta av årstiden och får så mycket av den som möjligt. Jag längtar ut varje minut och vill traska runt i både skog och stad, allt verkligen exploderar just nu. Till och med gatorna, dom fylls med folk.

Där kommer mitt lilla problem, för kroppen skriker efter att få vara ute och röra på mig, njuta. Men hjärnan stretar emot och gnager om allt folk som tittar fram nu. Det kryllar av dom, panik panik panik! Min social fobi sätter käppar i hjulet och envisas med att dra fram allt möjligt för att jag istället ska stanna inne.

Så min kropp och min hjärna går emot varandra just nu, dom slåss som att det vore värsta kriget och det är nästan alltid hjärnan som vinner. Idag är det underbart väder och jag vill verkligen verkligen ut, men eftersom vi ska resa idag så hittar min hjärna såklart miljontals saker till varför jag inte kan gå ut. Jag hatar detta!!!

Fast om jag springer runt som en tok nu när dottern sover och fixar massor som ska vara klart innan vi åker, så SKA jag hinna ut på en underbar promenad, helst nu på förmiddagen! Så nu sätter jag igång, annars blir jag arg på mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar