torsdag 4 juli 2013

Can you belive in me, when I can´t?

Folk snackar hela tiden om att man ska vara stolt över den man är och älska sig själv. Men hur ska man göra det när folk hela tiden gör tvärt emot. Jag har som alla andra, haft människor jag sett upp till. Både människor som är kända på ett eller annat sätt, men också människor i min närhet som varit mina vänner. Som har varit sig själva och stått för det och visat andra att man kan älska sig själv hur man än ser ut. Men vad ska jag man tro om hela grejen med att man duger som man är, när man ser personerna man ser upp till ändra sig. Man ser en person som var så stolt över sig själv och verklige sket i vad andra tyckte om henne, börja banta för att alla andra skulle tycka om henne. För att hon skulle duga bättre och passa in. Hur ska man då kunna fortsätta att tro på sig själv och älska sig själv som den man är? När förebilderna man har helt plötsligt gör som alla andra, som ger efter för idealet och inte längre står för att dom är vackra som dom är. Ska jag då verkligen kunna sträcka på mig och säga att jag duger som jag är, att jag är vacker som jag är. Utan en enda människa att se upp till längre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar