torsdag 19 juli 2012

Angående valet av namn.

Tänkte bara förklara lite kort varför vi har valt dom namnen som vi har till vår älskade dotter, i fall någon där ute skulle vara intresserad av att veta.

Zoe - Har vi INTE snott ifrån Carola. Skulle aldrig medvetet döpa mitt barn efter samma namn som hennes dotter. Utan när det stod i tidningarna hade vi sedan länge redan bestämt oss för namnet. Det var flera månader innan vi ens fick reda på att vi skulle ha barn som jag såg detta vackra namn på nätet och la det på minnet. Sedan vid något tillfälle så sa jag till min älskade fästman att i framtiden när vi får barn, om det blir en flicka så vill jag att hon ska heta Zoe. Han tyckte det var ett riktigt fint namn så det fick bli så. Så det var mer än ett år innan Carola hade sagt att hennes dotter skulle heta så.

Milla - Kommer helt enkelt från min bästa vän som omkom i en bilolycka förra året. Hon hette Camilla, men kallades för Milla. När jag fick reda på att hon hade dött så rasade hela mitt liv, jag kunde inte förstå det. När vi fick reda på att vi väntade barn sa jag direkt att blir det en flicka ska hon heta Milla i andranamn efter min bästa vän, min älskade fästman hade inget emot det. Så när vår älskade dotter kom ut så var det som att mitt hjärta blev lite mer läkt. Jag fick chansen att hedra min bästa vän, att få henne att leva vidare genom min dotter. Jag har dessutom sagt det att när hon blir äldre ska hon få reda på vart hon fått sitt andranamn ifrån och jag ska prata med henne om Camilla. Jag ska berätta om alla tokigheter vi gjorde, om allt dumt vi gjorde, om alla minnen. Hon ska få reda på vilken fin människa hon fått ett av sina namn ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar