söndag 6 juli 2014

Början av något nytt?

Körde ett Zumba pass idag på ett relativt ny öppnat rehab/gym här i stan. Körde så hårt jag bara orkade för att verkligen känna att jag gjorde nytta. När jag var klar var håret genomblött av svett och på cykelturen hem kände jag mig som en ny människa. Ville nästa ta mig en springtur i skogen för att jag kände mig så levande och frisk.

Vill dock inte ta ut mig helt och hållet när jag precis startat. Men ska köra ett Zumba pass i vårt vardagsrum i morgon förmiddag och köra ett varje dag under tiden dottern är hos sina morföräldrar. Sedan får vi se hur jag tar mig vidare när hon är hemma fyra veckor från dagis och när skolan börjar. Men nu börjar jag stenhårt för att få en bra start och få in en vana. Har ett zumba pass på 20 minuter som jag troligtvis ska lyckas med när dottern är hemma, annars ska jag köra 60 minuters nu när jag är själv.

Känner mig som en ny människa och denna gång ska jag inte sluta. För jag känner hur mycket bättre jag mår efter att ha fått röra på mig. Nu ska kilona bort och jag ska bli en hälsosam och sund människa. Ska få in träningen i mitt liv och även ändra på kosten. Jag vill verkligen detta nu!

Redo för ett Zumba pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar