fredag 4 juli 2014

2 år!

För två år sedan idag startade jag denna blogg eftersom jag nyligen hade blivit mamma till världen finaste dotter. Jag har sedan dess flitigt bloggat även att jag ibland haft mina nedgångar då det dröjt länge mellan inläggen. Försöker hela tiden att bli bättre men det är lättare att via instagram eller facebook bara slänga ut en bild eller ett kort litet meddelande om livet och vardagen.

Hur som helst så har tiden bara rusat iväg och livet har minst sagt innehållit mycket under dessa två år. Jag har haft mycket att skriva om och ständigt ändrat mig om saker och ting. Har nu äntligen hittat min stil när det gäller inredning och det kommer jag fortsätta att skriva om och lägga upp bilder av min förvandling.

Denna blogg startades från början för att skriva om mitt liv som ung mamma med ADD, kanske inte står så mycket om det men även att det inte nämns rakt ut så präglas allt i mitt liv av min ADD och speciellt mitt föräldraskap eftersom jag reagerar starkare än en vanlig människa. Finns en underbar bild om detta som jag tänker dela med mig.


Sedan vet jag att jag ett tag skrev om löpning och träning och sedan bara slutade det. Jag tappade taget och lusten för ett tag. Men nu har jag hittat en motivation som nog ska göra att jag håller mig fast i det. Förutom att ha köpt sjukt snygga träningskläder via en loppis sida och anmält mig till ett Zumba pass på Söndag så har jag även laddat ner Zumba videos till datorn som jag ska ha på ett USB och träna framför tvn. På Lördag åker dottern iväg under en vecka och mannen jobbar en del så då passar jag på att starta min träning ordentligt för nu ska jag gå ner i vikt.

Jag ska göra det för att må bättre i mig själv, för att mina leder inte ska behöva ha så mycket belastning och för att jag en gång i tiden hade en vacker och naturligt smal kropp som jag inte tog hand om så jag hamnade här. Nu är det dags att ta hand om min kropp och återfå den kropp jag en gång i tiden hade, kanske inte exakt likadan men så nära det går. Allt för att orka leka med min dotter och för att min fysiska hälsa ska bli bättre. För jag minns att under den tiden hade jag visserligen ont i lederna men långt ifrån vad jag har nu och jag mådde mycket bättre på många sätt.

Så åter igen kommer jag börja tjata om det, men denna gången ska jag inte sluta utan denna gången ska jag lyckas och jag ska börja må bättre.


Bilderna är på mig och är från 2005-2008!

Eftersom jag har rensat massor i hemmet, datorn och bland vänner så känner jag även att jag kommer må bättre av att "rensa" mig själv. Både på sådant jag har inom och som sagt mitt yttre. Allt tar sin tid, men nu är det så att jag har bestämt mig för att kliva på det här tåget och inte hoppa av. Dels för att min man sa att jag skulle se galet bra ut i den kropp jag en gång haft (även att han avgudar mig nu) och dels för att jag inser att jag en gång i tiden hade en vacker och naturlig kropp även att jag då inte såg det.

Nu ska jag avsluta detta långa inlägg och satsar på flera år av bloggande framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar