söndag 2 september 2012

Hösten är på väg

Det märks verkligen att hösten är här nu. Så fort man klivet utanför dörren så är det lite små kyligt och att ha en kofta på hela dagen är inget problem. Fast kofta inomhus är fortfarande hemskt varmt, sedan att vi har en bastu till lägenhet har absolut inget med det att göra, kan vi säga. Det börjar blir mindre och mindre tvätt som hänger ute, eftersom det inte riktigt vill bli torrt. Jag tycker det är lite små mysigt att den börjar komma, så jag små startade lite häromdagen med tända ljus och tea framför en serie i vardagsrummet, lite egentid. Fast det mysigaste var nog igår, då sket jag i att tända lampor och tände bara två ljus. Det var verkligen mysigt och jag hade kunnat sitta så i flera timmar, om det inte varit för att min lilla dotter är förkyld och ville vara hos mig.

Men jag längtar tills att löven blir färggranna och man kan gå ut fota lite gråa foton som jag kallar det. Alltså rätt trista, men ändå vackra foton. Av någon anledning är det hösten jag gillar att fota mest och som jag har mest inspiration på. Fast det ska nog bli bättre dom andra årstiderna med. Har dock märkt att det inte är lika lätt att få tid för att fota när man har en liten, fast ska nog unna mig en liten fotostund nu i höst. Då får fästmannen ta dottern och jag går ut en liten stund. Han ska bara klara det med sina armar så blir det bra.

Hösten alltså, min favoritårstid, men ändå den som är jobbigast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar