söndag 16 september 2012

Älska tea.

Jag var inne på iFokus idag, som vanligt. Har nog fastnat lite för den sidan tror jag. Man kan hitta så mycket att känna igen sig i och man kan skriva vad man själv tycker, tänker, har varit med om och så vidare. Det känns som att jag får utlopp av så mycket tankar och jag känner mig hemma där.

Hur som helst så var det en grupp som handlar om bara tea, så jag kollade in lite bland dom inläggen. Hittade ett om hur många teasorter man hade hemma. Så jag läste lite vad andra hade och flera stycken hade över 20 stycken och jag undrade hur man kunde ha så många. Men jag tänkte att jag får väl skriva hur många jag har. Så jag sprang ut i köket och räknade. Skämdes lite när jag räknat färdigt och förstod hur man kunde ha över 20 olika sorters tea. För i min "lilla" tea samling fanns det:

  • 10 olika sorters löstea
  • 12 olika sorters påstea
  • = 22 olika sorters tea!!!
Det är ju helt galet hur mycket tea jag har samlat på mig. Vissa av dom har jag inte druckit på långt över 1 år, vissa har jag druckit lite av. Däremot har jag några sorter som är favoriter, som jag köper hem nytt så fort det tar slut. Så nu sa fästmannen att det är slut med det och jag känner detsamma. Jag ska beta av lite löstea och sedan får mina burkar i framtiden BARA innehålla tea som jag faktiskt dricker av regelbundet och som jag tycker är gott. Så jag tycker att jag ska begränsa mig lite med hur mycket tea jag har, eller om jag ska ha så mycket olika tea sorter som jag har, så ska jag dricka av alla sorter lite då och då i alla fall.

Så jag kan inget annat än säga att måste verkligen ÄLSKA tea, och det gör jag ju. Nu har bevis på det, jag är GALEN! Speciellt i tea och saker som har med tea att göra. Skäms lite, men känner mig samtidigt stolt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar