torsdag 27 september 2012

Drömmen om något annat..

När jag läste detta inlägg om att längta bort, så kände jag till viss del igen mig. Det är inte så att jag direkt längtar mig bort till ett annat liv i samma utsträckning som denna kvinna skriver om.

Men jag kan komma på mig själv med att gå förbi ett vackert hus och önska att jag bodde där. Jag fantiserar då om hur jag skulle kunna fixa i ordning både inne som ute. Hur vackert och mysigt vi skulle ha det i det där huset och hur mycket trädgård vi skulle ha som Zoe sedan skulle kunna leka i.

Jag drömmer om alla vackra blommor och växter jag skulle ha i mina land, hur mysig och lummig min trädgård skulle vara efter några år när allt har börjar växa ordentligt. Krukorna med blommor och lyktorna på trappan/utanför dörren. Hur mysigt och hemmatrevligt vi skulle ha det inomhus med ett ordentligt kök i lantlig stil som jag lagar massor med god mat i. Ett stort mysigt vardagsrum, ett stort sovrum där allt får plats utan problem.

Ett mysigt rum till Zoe där hon får plats med alla leksaker och kan ha sin egna lilla stil istället för att sova i samma rum som oss. Alex hade fått ett jätte häftigt rum och fått välja hur det skulle se ut.

Det är vad jag ibland kan drömma mig bort till. Inte ett helt nytt liv, men ett liv i ett hus där man får plats med det mesta utan att det blir trångt. Där jag har en stor trädgård att fixa i och där Zoe kan leka. Det är min dröm en dag (tror inte det lär bli så, men drömma får man), att ha ett vackert mysigt litet trähus med lummig trädgård.

Något sådant här skulle det kunna se ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar